Empire State Of Mind - Alicia Keys

Empire State Of Mind

Ooooh, New York!

Grew up in a town that is famous as a place of movie scenes
Noise is always loud, there are sirens all around and the streets are mean
If I can make it here, I can make it anywhere, that's what they say
Seeing my face in lights or my name in marquees found down on Broadway

Even if it ain't all it seems, I got a pocketful of dreams
Baby I'm from New York!(In New York!)
Concrete jungle where dreams are made of
There's nothing you can't do
Now you're in New York!
These streets will make you feel brand new
Big lights will inspire you
(Let's)Hear it for New York, New York, New Yooork!

On the avenue, there ain't never a curfew, ladies work so hard
Such a melting pot, on the corner selling rock, preachers pray to God
Hail a gypsy cab, takes me down from Harlem to the Brooklyn Bridge
Some will sleep tonight with a hunger for more than an empty fridge

I'ma make it by any means, I got a pocketful of dreams

One hand in the air for the big city
Street lights, big dreams, all looking pretty
No place in the world that can compare
Put your lighters in the air, everybody say,Yeah! Yeah! Yeah! Yeah!

帝國之心

我的故鄉,跟電影場景一樣有名
永遠人聲鼎沸,警笛聲無所不在,街道殘酷無情
如果我能在這裡成功,那我就能征服世界,人們是這麼說的
你可以在大道上的霓虹燈下看到我的臉,或在百老匯演出名單上找到我的名字

雖然這麼說有點誇張,我有滿滿一口袋的夢想
寶貝,我來自紐約
水泥叢林是你成就夢想的地方
在這裡,沒有你辦不到的事
現在,你身在紐約
這些街道會讓你煥然一新
耀眼的燈光會激勵人心
聽聽大蘋果的脈動吧!

在馬路上,永遠不會有宵禁,女士們努力的工作
就像個文化大熔爐,某個角落有人正在販毒,而另一個角落傳道士正在祈求上帝
叫上一輛計程車,把我從哈萊姆區帶到布魯克林大橋
有些人會帶著飢餓入睡,陪伴他們的是空空如也的冰箱
我不計代價也要完成,我那滿滿一口袋的夢想

把一隻手伸到這個大城市的空氣中
街燈,幻想,一切是如此美麗
在這世上沒有其他地方能出其右
高舉你的打火機,大夥為此地歡呼吧!

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 艾倫 的頭像
    艾倫

    艾倫的故事小棧

    艾倫 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()